header foto
Over de club

AMHC (opgericht in 1912) is met 1.650 leden de grootste sportclub in Amersfoort. In de regio onderscheidt AMHC zich als actieve hockeyvereniging met prestaties op elk niveau: van G-hockey tot 1e klasse teams. Sinds 2012 heeft de vereniging ook een lacrosse-afdeling. Deze sport is een combinatie van basketbal, hockey en American Football.  

AMHC beschikt over over 6 hockeyvelden waarvan 2 watervelden en 4 zandvelden. 
Het is een lokaal gewaardeerde club getuige onze ruim 350 betrokken vrijwilligers. 

In het seizoen 2012-2013 heeft de club haar 100-jarig bestaan gevierd. Bij deze gelegenheid ontving AMHC de Koninklijke Erepenning uit handen van burgemeester Bolsius. AMHC is een club voor jong en oud, waar sporten met plezier voorop staat op een, voor ieder, passend niveau. 

AMHC, een actieve club

Bij AMHC bruist het van de activiteiten. Ontdek wat er allemaal te doen is bj AMHC.


Er vinden jaarlijks diverse toernooien, kampioenschappen en jeugdkampen plaats op ons complex. Naast dat wij een leuke, gezellige club zijn en zeer actief hockeyen op vele niveaus hebben wij ook een Buitenschoolse Opvang in ons complex.Tevens vinden er regelmatig evenementen plaats op ons complex zoals:
  • Familiehockeytoernooi
  • Studentenhockeytoernooien
  • Nederlands Kampioenschap Jongsenioren
  • Nationale Bekerwedstrijden Lacrosse
  • Veteranen- en trimhockeytoernooien
  • Jeugdhockeykampen
  • Expathockeykampen

Lees meer

Lid worden

Lijkt AMHC jou een leuke club en wil je lid worden? Ga dan naar Lid Worden

Lees meer

Vacatures

Wil je onze vereniging versterken èn ben je op zoek naar een passende uitdaging?
Bekijk onze vacatures hier.

We hebben altijd plek voor mensen die met plezier een steentje willen bijdragen!
Met actieve vrijwilligers kunnen wij een gezellige en bruisende vereniging blijven.
Er zijn diverse mogelijkheden om onze club te versterken, o.a. in de onderstaande functies.
Laat de vrijwilligerscoördinator per mail weten hoe jij komt helpen.
 
BESTUUR

Bestuurslid accommodatie AMHC

Doel 
Het doel van de functie is het zorgen voor een goede accommodatie en voorzieningen waar het met plezier verblijven is voor onze leden en bezoekers. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het onderhoud en verder ontwikkelen van het sportcomplex en de voorzieningen op het complex. 
Dat doe je niet alleen, maar met een aantal commissies. De locatiemanager valt onder jouw verantwoordelijkheid, die zorgt voor de dagelijkse gang van zaken en ondersteunt de horeca.
Samen met de commissies ben je verantwoordelijk voor de begroting, de exploitatiekosten van het clubhuis en voor investeringen voor vernieuwing. 
Je onderhoudt contacten met diverse externe organisaties. Denk aan SHA (Stichting Hockeybeheer Amersfoort) waarvan AMHC het complex huurt en SRO die namens de gemeente Amersfoort de hockeyvelden onderhoudt. Ook onderhoud je contacten met leveranciers en afnemers (zoals hockeykampen). 
Ons complex van zo’n 12 jaar oud is in goede conditie, en vraagt beperkt aandacht de komende tijd. Belangrijke uitdagingen in deze functie liggen de komende tijd vooral in het versterken van de onderliggende commissies.

Functie-inhoud 
•  Is als bestuurslid belast met de volgende portefeuilles: 
  • Horeca
  • Accommodatie, w.o. watervelden
  • Materiaalcommissie (keepersmateriaal)
  • Kluscommissie (slapend)
  • Clubhuis 2.0 
  • ICT-commissie (i.o)
  • Medische commissie
•  Onderhoud contacten met de locatiemanager en is HR-verantwoordelijk
•  Contractverantwoordelijk voor diverse leveranciers 

Tijdsbesteding 
  • Afhankelijk van de lopende activiteiten en ambities; 
  • Informeel naar eigen invulling tot enkele uren per maand voor informele contacten; 
  • ca. 10 x per jaar bestuursvergadering; 
  • 2 x jaarvergadering; 
  • Regulier overleg met commissies in portefeuille.
Functie-eisen 
  • Goede communicatieve vaardigheden; 
  • Flexibele instelling en stressbestendig; 
  • Aanleg en affiniteit met facilitair management
  • Sturing kunnen geven aan teams van vrijwilligers 
  • Trends en veranderingen binnen de vereniging signaleren en daarop acteren


VERENIGING


Teammanager Dames 1
Ben jij een gezellige pietje precies en vind jij het leuk om alles te organiseren rondom het fanatieke Dames 1 team? Zij zijn per direct op zoek naar jou. Neem voor meer info contact op met Rutger via [email protected]


BAR

Barcommissie:
De barcommissie denkt en coördineert alles wat met de bar te maken heeft. Een enthousiaste barcommissie kan zoveel sfeer toevoegen aan de club! Samen ben je verantwoordelijk voor het reilen en zeilen achter de bar en zorg je ervoor dat onze leden en gasten zich welkom voelen in het clubhuis. Er is zoveel werk, dat we altijd een rol hebben die bij je past: voorzitter, coordineren van aanvragen voor arrangementen, begeleider evenementen, coach betaalde krachten, werkinstructies/handboek onderhouden, etc.
Ca 2-4 uur per week.

Barcoördinatoren:
Als barcoördinator draai je ochtend- of middagdiensten (ca 5 uur) op zaterdag of zondag, waarbij je ouders achter de bar wegwijs maakt en ondersteunt. Je houdt het hoofd koel ook bij wel van een beetje drukte, begeleid de andere vrijwilligers en zorgt voor een gastvrije uitstraling van de bar. Ca 10 diensten per jaar.


WERVING

Commissie Grote Clubactie:
Ga jij met nog twee kanjers de Grote Clubactie opzetten voor AMHC en daarmee een substantieel bedrag ophalen? In overleg met het bestuur wordt vooraf een doel gekozen binnen de club waarvoor door de jeugdteams wordt geworven.De actie start in september en duurt (inclusief de afhandeling) tot en met februari. Rond september en oktober hebben jullie het even erg druk ivm communicatie en uitgifte. Ca 4 uur per week, bij voorkeur 3 commissieleden. Meer info:https://interesse.clubactie.nl/


GEZELLIGHEID EN SOCIAAL


Organisator AMHC Sportcafé TV
Wat is er leuker dan samen met jouw familie en vrienden naar sport kijken op jouw favoriete sportclub? Dat willen we in het clubhuis van AMHC mogelijk maken. Liefst zo snel mogelijk, want dan kunnen we starten met de hockeywedstrijden van oranje.

Wat hopen we dat jij voor elkaar krijgt?
Het programma organiseren, afstemmen met de bar, inkoop&bezetting, werkende tv’s, inzet van publiciteit. Jij bent de organisator. Als je het goed organiseert draait de bar op volle kracht, wordt er veel plezier gemaakt, ontstaat er verbondenheid en verdient de club er aan. En sta je zelf niet persé achter de bar.

Wat levert AMHC?
Beschikbaarheid van het clubhuis met volledig uitgeruste bar. Introductie hoe de bar werkt, wie inkoopt, wie publiciteit verzorgt

Ben jij op z’n plek aan de bar, maar ook achter de bar en weet jij van het clubhuis een gezellig sportcafé te maken? Meld je dan aan bij [email protected]. PS: 18+


Lid evenementencommissie:
Amersfoort wil meer verbinding tussen de leden en meer sfeer op de club. Een actief evenementenbeleid is daarbij essentieel. We zijn benieuwd naar jouw ideeën! Er zijn op AMHC 5-10 sowieso jaarlijks terugkerende evenementen. Voor de meeste evenementen is een team (of jaarlijkse winnaar van evenement) verantwoordelijk. Als commissie zorgen jullie dat op tijd gestart wordt met voorbereiding, zorg je voor communicatie via Lisa en beantwoordt vragen. Als voorzitter heb je het overzicht over de evenementen gedurende het seizoen, signaleer je knelpunten en bewaak je de planning. Ook zorg je ervoor dat de evenementen in de clubagenda staan. Ca 2 uur per week.


Organisatie Jongste Jeugd-toernooi en/of CD-toernooi:
Met zo’n mooi complex als AMHC heeft, is het natuurlijk te leuk om een toernooi op eigen velden te organiseren.In het verleden is er diverse keren een toernooi georganiseerd voor de Jongste Jeugd en voor de CD-jeugd. In het verleden waren er commissies van ouders van jeugdleden die dit oppakte en zelf vervanging regelde voor het jaar erop. Helaas is dat voor beide commissies niet gelukt….Geen jeugdtoernooien dus dit jaar. Dus, lijkt het je leuk om samen met ouders of vrienden een toernooi op poten te zetten (draaiboeken zijn aanwezig) en zo’n 200 kinderen per toernooi een geweldige dag te bezorgen, meld je dan aan! Gemiddeld 2 uur per week, toernooi in het voorjaar en/of einde seizoen.


Organisator AMHC Kinderfeestjes
Waarom willen wij bij AMHC kinderfeestjes organiseren? Wij denken dat kinderen en ouders van kandidaatjes sneller enthousiast worden om te gaan hockeyen als ze een keer met een vriendje mee kunnen hockeyen. En de jarige vindt het natuurlijk supertof om een boel vriendjes en vriendinnetjes mee te nemen voor een feestje, waar de jarige in het middelpunt van de belangstelling staat en er een leuk hockeyprogramma wordt gedaan.

Wat hopen we dat jij voor elkaar krijgt?
De organisatie en begeleiding van kinderfeestjes (max. 2,5 uur per feestje) tijdens het veldseizoen (augustus - november en maart - juli). Op woensdag, vrijdag of zaterdagmiddag. Af te stemmen met de jarige, de trainer en eigen agenda.

Wat levert AMHC?
Uitgewerkt programma + trainer voor het trainingsdeel. Beschikbaarheid van het clubhuis met volledig uitgeruste bar. Introductie hoe de bar werkt, wie inkoopt, wie publiciteit verzorgt. Beschikbaarheid trainers. Kleine vergoeding voor begeleider en trainer.

Ben jij een enthousiaste organisator en vind jij het leuk kinderfeestjes te begeleiden? Meld je dan aan bij de [email protected] PS: 18+, geen opleidingsvereisten


HOCKEY

Lijnhoofd dames senioren & veteranen:
Als Lijnhoofd dames senioren & veteranen ben je aanspreekpunt voor alle hockeyende dames senioren. Samen met het lijnhoofd Meisjes A zorg je voor de juiste communicatie vanuit de jeugd naar de senioren bevorder je doorstroming. De dames veteranen zijn altijd op zoek naar verjonging met 30plussers en die heb jij natuurlijk goed in beeld. Je signaleert problemen en lost deze op samen met andere lijnhoofden en eventueel het bestuurslid senioren. Gemiddeld 2 uur per week.

OVERIG

Coördinator AMHC blessurepreventie
Sinds 2019 heeft AMHC blessurepreventie hoog op de agenda. Hiervoor is een samenwerking aangegaan met MTC de Fysioclub. Na een succesvolle pilot is het programma ‘JointForces’, dat bestaat uit een veldmeting en een warming up, uitgerold onder de ABC lijnteams. De bedoeling is dat de veldmeting aan het begin van ieder seizoen wordt georganiseerd en begeleid en dat ouders worden geïnformeerd als hun telg een verhoogd risico op blessures loopt.

Wat hopen we dat jij voor elkaar krijgt?
De organisatie van de veldmeting (1 à 2 avonden in september), bewaking van de privacy-gegevens en de terugkoppeling naar de ouders. In de toekomst verdere uitrol onder breedte-teams.

Wat levert AMHC?
Uitgewerkt programma + contactpersonen. Introductie wat Joint Forces is en begeleiding van voorganger, die twee jaar de kar heeft getrokken.

Ben jij een organisatietalent die in de maand september ca. 10 uur beschikbaar heeft om het project Joint Forces blessurepreventie bij AMHC te begeleiden en breder te trekken? Meld je dan aan bij [email protected].


LISA super-user
Ook een hockeyclub kan niet meer zonder ICT. Jij vindt het leuk om alles uit een softwaresysteem te halen, en anderen gebruikers te helpen hun werk makkelijk te maken. We gebruiken het systeem LISA voor de administratie, de wedstrijdplanning, de website en voor leden vooral met de app. Als superuser weet jij de weg in LISA, of vind je die samen met de leverancier: zo help jij alle vrijwilligers van AMHC optimaal gebruik te maken van LISA. Vragen van o.a. leden kun je snel oplossen of naar het juiste loket verwijzen. Ca. 2 uur per week, met pieken naar 4 uur per week.

ICT-coördinator
Waar internet eerst handig was kan de hockeyclub al lang niet meer zonder. Jij hebt het overzicht over de diverse systemen en toepassingen en de ICT-infrastructuur van AMHC. Aan ons netwerk zitten o.a. de PIN-apparaten, een telefoon-oplader, het scorebord-display, een domotica-systeem voor de verwarming, de kassa’s en zo nog wat. Je houdt ons handboek ICT up-to-date en weet wat er moet gebeuren om alles werkend te houden (vaak door de juiste leverancier in te schakelen). Een leuke mix van hands-on en organiseren. Je hoeft geen ICT-expert te zijn, het leuk vinden en gevoel er voor hebben is genoeg. Ca. 2 uur per week.


Lees meer

Organisatie


Albert Jan Thomassen Voorzitter
Heidi Huurdeman Secretaris
Hendrik Jan Braamskamp Penningmeester
Ines Keetell Bestuurslid hockey jeugd
Nathalie Niessen Bestuurslid hockey senioren
Hendrik Sauer Bestuurslid technische zaken
Marten Jan Scheffers Bestuurslid accommodatie
Ines Keetell Voorzitter
Ines Keetell Planning zaterdag
Renske Boelen Planning zaterdag
Walter Driehuis Planning zondag
Bart Pereboom CS+ coördinator
Michael Tits Opleiding clubscheidsen
Robert-Jan Frans Opleiding clubscheidsen
Ines Keetell Opleiding clubscheidsen
David van der Meulen Opleiding clubscheidsen
Marco Bos Penningmeester
Taco Overmaat Inkoper
Jacomine Verschoor Planning bar
Vacature Voorzitter Geeft sturing aan de barcommissie en horecamanager. Met dat team zorg je er voor dat het clubhuis en de bar een fijne plek zijn voor leden en gasten.
Vacature Barcoördinator meerdere ouders gezocht: ca. 6 keer/jaar 4 uurtjes op zaterdag de bar coördineren.
Vacature Lid organisatie, evenementen, assortiment etc.
Roger Kellerman Lid organisatie, evenementen, assortiment etc.
Albert Jan Thomassen Lid
Simon Luijckx Lid
Vacature Lid
Karlijn Verwers Lid
Vacature Lid
Martine Dols Lid Social media
Rob de Jong Lid Social media
Martijn Hassink Lid Vormgeving
Marloes Ouwerkerk Lid Nieuwsflats
Tess Luijckx Lid Vormgeving
Marloes Ouwerkerk Lid
Karlijn Verwers Coördinator
Gabique van Lijf Lid
Rosemarie Boesten Coördinator
Vacature Voorzitter
Vacature Lid
Vacature Lid
Vacature Lid
Vacature Lid
Vacature Lid
Vacature Voorzitter
Frank Lobeek Lid
Vacature Lid
Inge Besemer Lid
Arjette Timmer Lid
Daan Peters Funkey
Daan Peters Benjamins
Hieke Buist Meisjes F
Anuya Kale Meisjes E6
Bernardijn Maaskant Meisjes E8
Martijn Arkesteijn Meisjes D Meisjes D6 -D9
Linda Bos Meisjes D Meisjes D1 - D5
Suzanne van der Bruggen Meisjes C
Mariska Weerdenburg Meisjes B
Bas Vleugel Meisjes A
Linde Jansen Jongens F
Suzanne de Vries Jongens E8
Madelien Hoes Jongens E6
Remco van Rees Jongens D
Fokke Nooitgedagt Jongens C
Annika Dijcks Jongens B
Gerhard Frensel Jongens A
Femke Risselada Keepers
Vacature Jong Senioren
Vacature Veteranen Dames
Walter Driehuis Veteranen Heren
Frans van Gemert Locatiemanager
Tjaard Burger Lid
John de Vos Lid
Pepijn Beun Coördinator EHBO-kist en AED
Cyrille de Waard Lid EHBO-kist en AED
Rémon Kortman Voorzitter
Eline van der Veen Penningmeester
Henric Keetell Lid
Bart Lamers Lid
Pascal van der Tuin Lid
Vacature Lid
Rutger Jansen Lid Hockey technische zaken Jongste Jeugd
San The Lid Hockey technische zaken Prestatie
Bartel Berkhout Lid Hockey technische zaken Recreatie
Dirk Kramer Coördinator Captain dinsdagtrim
Anjeleen Beneder Vertrouwenscontactpersoon
Carolien van de Graaff Personele zaken
Cathelijn de Vries Lid
Kaat Burbidge - Van Velde Vrijwilligerscoördinator
Karin van der Waal Wedstrijdsecretaris junioren
Suzanne de Vries Wedstrijdsecretaris jongste jeugd
Walter Driehuis Wedstrijdsecretaris senioren
Linda Bos Veldplanning zaterdag
Walter Driehuis Veldplanning zondag
Inge Besemer Wedstrijdsecretaris zaal junioren
Vacature Wedstrijdsecretaris zaal senioren
Pim van Geest Lid
Bert Jan Grevink Lid
Maarten Bonekamp Voorzitter
Rene Leppink Secretaris
Roderik Hoyng Penningmeester
Mike Chin Coördinator

Bijzondere leden


Bijzondere leden
Deze personen hebben zich op een bijzondere manier ingezet voor de vereniging.

Lees meer